-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40714 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:26

عدالت اجتماعي در زمان عثمان چگونه بود؟
در زمان حكومت ابوبكر و عمر، تا حدودي عدالت اجتماعي و روش پيامبر اسلام (ص) در تقسيم اموال عمومي رعايت ميشد، ولي پس از آنكه عثمان بر مسند خلافت تكيه زد، اصول حكومت اسلامي و عدالت اجتماعي را زير پا گذاشت و اموال عمومي را به ميل و دلخواه خود به اين و آن بخشيد.
مجاهدان اسلام در جبهههاي جنگ ميجنگيدند و با دادن قربانيها بر دشمن پيروز ميشدند و غنائمي بدست ميآوردند و به مركز حكومت اسلامي كه در رأس آن عثمان قرار داشت، حمل ميكردند، خليفة وقت، آنان را بدون قيد و شرط در ميان خويشان و هواداران خود تقسيم مينمود و رجال با فضيلت را كه از نظر علم و دانش و تقوي و پرهيزگاري، افراد نمونهاي بودند، به بهانههاي گوناگون محروم ميساخت. بذل و بخششها و ولخرجيها و حاتم بخشيهاي خليفه به قدري دور از منطق اسلام و خارج از حساب بود كه خشم بزرگان صحابه را بر ضد وي برانگيخت و در تاريخ اسلام كارنامة سياهي از او بجا ماند، بطوري كه نه تنها تاكنون هيچ يك از دانشمندان منصف و بيغرض، ننگ دفاع از او را برعهده نگرفته، بلكه تاريخ نويسان و محققان اسلامي، روش او را محكوم نموده آن را بر خلاف روش اسلام و پيامبر (ص) دانستهاند.
يكي از اعمال خلاف عثمان اين بود كه مبالغ گزافي از بيتالمال را به عموي خود «حكم بن ابي العاص» و پسر وي «مروان» (كه داماد خليفه نيز بود) ميبخشيد.
اگر حكم بن ابي العاص و فرزندش مروان از افراد صالح و با ايمان و خدمتگذار بودند، ممكن بود مجوزي براي عمل خليفه تصور نمود، ولي نه تنها چنين نبود، بلكه پدر و پسر هر دو سابقهاي ننگين در تاريخ اسلام داشتند و دشمني آنان با پيامبر اسلام(ص) بر همه كس روشن بود.

: آية الله جعفر سبحاني
شخصيتهاي اسلامي شيعه ج 1 ـ 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.